מיקרו-קופי
01
מה זה?
המילים והמשפטים בממשק הדיגיטלי שמלווים את הפעולה של הגולשים.
02
איך עושים את זה?
כותבים מילים נכונות במקומות המתאימים במסך בהסתמך על אפיון השפה.
03
למה זה טוב?
ליצירת חוויית גלישה מיטבית: שיפור השמישות, חיזוק ההזדהות והנעה לפעולה.
04
וחוץ מזה?
אפשר להצחיק, לרגש, לתמוך ולהפוך את חיי הגולשים לטובים יותר גם במקומות מפתיעים.
הרגע הזה ששכחת בטעות להכניס כתובת מייל בטופס הרשמה והמסך נוזף בך ״שדה זה הינו חובה״? זה מיקרו-קופי. לא כזה מוצלח אמנם, כי ממש לא חובה להשתמש דווקא במשפט המאיים הזה, אבל כן כזה שמלווה באופן ישיר את הפעולה שלך. ״הוספה לסל הקניות״ זה מיקרו-קופי. ״איני הנהג״ זה מיקרו-קופי.
יש עוד המון דוגמאות אבל ההגדרה ברורה: כל המילים והמשפטים הקצרים בממשק דיגיטלי שקשורים ישירות לפעולה של המשתמשים. זה יכול להיות לפני – במטרה להניע לפעולה, תוך כדי – לצורך ליווי והשלמת פעולה, או אחרי הפעולה – כהודעת אישור או הסבר למה שיקרה הלאה.
בהגדרה הזו נכללים לא מעט שדות, תהליכים ומצבים בממשק: איזור אישי, סל קניות, תהליכי הרשמה, כניסה ושחזור סיסמה, הרשמה לניוזלטר, צור קשר, כפתורים, הודעות ועמודי שגיאה (היי 404!) מצבי אפס ועוד. חתיכת רשימה, וזה לא נגמר כאן. כי מיקרו-קופי גולש גם החוצה להודעות שקשורות לפעולה אבל לא לממשק עצמו: מיילים והודעות סמס לשחזור סיסמה או סיכום הזמנה, תיאום משלוח ותזכורות שונות הם לגמרי חלק מהעניין.
עניין טכני כזה, כן? אז זהו שלא רק. מעבר לשימושיות שבו, מיקרו-קופי הוא פלטפורמה מצוינת לייצר אינטראקציה נוספת עם המשתמשים. כשהם נכתבים נכון (ולאחר אפיון שפה מתאים), כל טופס, שדה הרשמה, כפתור ואפילו הודעת שגיאה הם הזדמנות להראות לגולשים שחשבנו עליהם. ומבחינתנו: מקום מצוין להפתעה, לריגוש, לצחוק או להנעה לפעולה, שילך יד ביד עם היצירתיות וההשראה של עולמות התוכן והקופי. מיקרו-קופי טוב יעשיר את חוויית המשתמש, ימנע ויפתור תקלות או אי הבנות ויהפוך את הקשר בין האדם למכונה לחוויה אישית ואנושית באמצעות מילים.
חסרה לך מילה טובה? הנה כל הדרכים לדבר איתי: